مهدی یاورانِ جوان

به همت جمعی از طُــلاب خراسان شمـالی
وبلاگicon

:مطالب پیشنهادی

مهدی یاورانِ جوان
سکاندار عرصه فرهنگ:
میل به خدمت به مردم و تحمل
سختی‌های آن، نقطه‌ئی نورانی در باطن
انسان است؛ آن را هر چه می توانید در
جان خود گسترش دهید و نگذارید آفت ها
«سودجوئی، خودنمایی، تنبلی و ...»
آن را گِل‌اندود کند.


جستجو در مطالب وبلاگ
معرفی کتاب
ایمیل عضویت در خبرنامه

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق : خدمات‌رسانی به زائران در ایام اربعین، اولویت سازمان حج و زیارت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان این که این سازمان به دلیل خدمات‌رسانی بهتر به زائران میلیونی مراسم پرشور اربعین، در این ایام پذیرش زائر نخواهد داشت، گفت: مراحل تهیه و تأمین‌ محل‌هایی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین از جمله زمین‌ها و پارکینگ‌ها آغاز شده است.
مصطفی قاسمی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت و دستگاه‌های وابسته به آن در سال گذشته در کم‌تر از 2 هفته با استعداد نیروی انسانی که در اختیار داشت، خدمات‌رسانی به زائران اربعین در موضوع اقامت، حمل و نقل و تغذیه را ساماندهی کرد.


آماده تر از سال گذشته هستیم:

وی با بیان این که هم‌اکنون بستر گسترده‌تری برای خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام در اربعین مهیا شده است، افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی سازمان حج و زیارت در همه شهرهای زیارتی عراق، امکانات ما در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان، امنیت، بیمه، امداد و تغذیه، آماده خدمات‌رسانی است.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق ادامه داد: به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین، ستادی با محوریت سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بغداد تشکیل شده و هماهنگی‌های ابتدایی صورت گرفته است تا بدانیم بر اساس کدام ساختار می‌توانیم خدمات‌رسانی کنیم و چه کسانی در عراق می‌توانند به ما کمک کنند.
قاسمی با بیان این که کار تهیه زمین‌ها و پارکینگ‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران از همین حالا و به فاصله چند ماه تا اربعین آغاز شده است، گفت: از همین روزها قراردادها با مالکان عراقی منعقد می‌شود تا بعد از دهه اول محرم همه برنامه‌ها اجرایی شود. این زمین‌ها در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند در یک اقدام هماهنگ، عملیات پذیرایی از زائران را ساماندهی کنند.

حرکت اربعین، مردمی است
وی با اشاره به این که در موضوع اربعین، مشارکت مردم مهم‌ترین مؤلفه کارهاست، اظهار داشت: این حرکت، کاملاً مردمی است و هیچ سازمانی، بودجه‌ای برای این موضوع ندارد. بنابراین اگر بخواهیم خوب خدمات‌رسانی شود، مردم باید در آن مشارکت کنند. به عبارتی، بستر را دستگاه‌ها آماده می‌کنند تا با همکاری مردم، مراسمی پرشور و دشمن‌شکن برگزار شود.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق ادامه داد: سال‌های گذشته مشکلات خاصی در زمینه حضور زائران در کربلای معلی به وجود آمد. در حالی که عراقی‌ها توقف آن چنانی در این شهر ندارند و با وجودی که از شهرهای خیلی دور به حرم‌ها مشرف می‌شوند، با گفتن «لبیک یا حسین» یا «لبیک یا عباس» از شهر خارج می‌شوند، اما مردم ایران ظرف مدت 10 روز جمع می‌شوند و روز اربعین، همه می‌خواهند در حرم باشند.
قاسمی با بیان این که استان کربلا یک میلیون و 200 هزار نفر، شهر کربلا 200 هزار نفر و جایی که مردم تمرکز دارند، 50 هزار نفر جمعیت دارد، تأکید کرد: بستر خدمات‌رسانی در هسته مرکزی شهر که به «محله ولایه» شهرت دارد، بیش از این ظرفیت ندارد. اگر همه مردمی که به کربلا می‌آیند، بخواهند دور حرم قرار بگیرند، حتی اگر همه بایستند، زائران ایستاده از شهر خارج می‌شوند؛ چرا که روز اربعین، حدود 20 میلیون نفر جمعیت پیرامون حرم‌ها تجمع می‌کند.


زائران با خادمان خود همکاری کنند
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت با انتقاد از برخی رفتارها در ایام اربعین گفت: گاهی ما برای زائران ایرانی، مدرسه‌ای هماهنگ می‌کنیم که در دو ـ سه کیلومتری حرم است، اما آن‌ها قبول نمی‌کنند و می‌گویند اینجا دور است. در حالی که انتظار ما این است که واقعاً در آن شرایط با خادمانشان همکاری کنند.
وی با بیان این که شرایط آن روز کربلا، شرایطی عجیب است، اظهار داشت: روز اربعین، مردم تا فاصله یکی ـ دو کیلومتری نشسته‌اند و محدودیت‌های ترافیکی تا شعاع 10 کیلومتری، اجازه نمی‌دهد خودرویی وارد شود. بنابراین، مردم باید با علم به این مسائل، روز اربعین به کربلا بیایند و موجب بی‌نظمی در این مراسم بزرگ نشوند.

وعده عشایر عراق برای ایام اربعین
مصطفی قاسمی در پایان از ارتباط با عشایر سخن گفت و افزود: آن‌ها وعده داده‌اند که همه امکانات شخصی، اتوبوس، وانت و سواری‌شان را در اختیار زائران قرار دهند. همچنین در زمینه تغذیه، تبرعات مردم از سوی ستاد بازسازی عتبات جمع‌آوری و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری حوزه

تاریخ مخابره :۱۳۹۴/۵/۱۵

۹۴/۰۵/۱۵
تعداد بازدید از این مطلب: ۳۶۸ نفر

اخبار اربعین

اربعین

نظرات ثبت شده (۰)

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است (◕‿◕)

☕ فرم ارسال نظرات شما ✉

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی